اپراتور دوم سعی کرده از روش های مختلفی این اطلاعات را به کاربران خود ارائه دهد. روش های مختلفی برای استعلام باقی مانده حجم اینترنت مثل استفاده از کد باقیمانده اینترنت ایرانسل یا استعلام اینترنت ایرانسل از طریق برنامه ایرانسل من و روش های مختلف دیگری وجود دارد که هر یک از آنها ترفندهای مربوط به خود را دارند. مانده اینترنت ایرانسل و استعلام حجم باقی مانده اینترنت ایرانسل یکی از چالش های همیشگی کاربران این اپراتور به شمار می رود. خیلی از افراد سیم کارت ایرانسل را تنها برای استفاده از اینترنت آن خریداری می کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بسته های اینترنت ایرانسل دارای محدودیت حجمی و زمانی هستند و اگر به شکل مدیریت شده از آن استفاده نشود در نهایت حجم بسته خیلی زودد تمام شده یا بدون استفاده به دلیل اتمام بازه زمانی آن از دست می رود. با توجه به نقش مهم استعلام مانده اینترنت ایرانسل در مدیریت مالی حساب کاربران سیم کارت های دائمی یا اعتباری ایرانسل، این اپراتور 4 روش کاربردی را برای استعلام باقیمانده اینترنت ایرانسل در نظر گرفته است که عبارتند از کد دستوری، اپلیکیشن ایرانسل من، تلفن گویا و سامانه ایرانسل من. در ادامه روش استعلام از طریق کد USSD را شریح می کنیم. در واقع یکی از ساده ترین روش های استعلام مانده اینترنت ایرانسل استفاده از کدهای دستوری USSD ارائه شده توسط این اپراتور است. هم کد # 4*1*555* و #10*141* کدهایی هستند که به راحتی می توانید شماره کیری کنید تا از میزان حجم باقی مانده خود اطلاع داشته باشید. به عبارت دیگر با استفاده از کد دستوری #۴*۱*۵۵۵* در هر لحظه امکان اطلاع از وضعیت بسته اینترنت ایرانسل برای مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی فراهم شده است.
برای آموزش طریقه استعلام مانده اینترنت ایرانسل می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید:
- ۰۰/۱۲/۱۷