آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


وقتی اقدام به خرید گوشی هوشمند اپل می‌کنید، در اولین قدم لازم است که مراحل ساخت اپل آیدی را طی کنید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که Apple ID چیست؟ در واقع اپل آیدی درست مشابه حساب کاربری گوگل یک اکانت کاربری است که برای استفاده و به‌روزرسانی خدمات IOS مثل برنامه‌ها، موسیقی، سرویس ویدئو و… به آن نیاز دارید. اپل آیدی نیز به گونه‌ای است که تا زمانی که اقدام به تهیه آن نکرده باشید قادر به بروزرسانی و نصب برنامه‌های IOS در گوشی هوشمند خود نخواهید بود.

متاسفانه برخلاف سرویس‌های گوگل، مراحلی که باید برای ایجاد اکانت اپل طی کنید از روند پیچیده‌ای برخوردار است. شرکت اپل به دلیل محدودیت‌های زیادی که برای افزایش امنیت این سرویس در نظر گرفته است، ثبت نام در آن با آدرس کشوری مثل ایران و بدون داشتن آدرس آمریکا برای ساخت اپل آیدی فراهم نیست. به همین دلیل بعد از خرید گوشی این مشکل گریبان‌گیر کاربران این شرکت شده است. در این آموزش قصد دارم به صورت کامل و قدم به قدم با انواع روش‌های ایجاد اپل ایدی و مراحلی که باید برای ساخت اپل آیدی از طریق سایت یا گوشی طی کنید می‌پردازم.

آموزش ساخت اپل آیدی

به دلیل محدودیت‌های بسیار بالا در ایجاد Apple ID یک سری پیش نیازها را لازم دارید که باید از ابتدا آنها را رعایت کنید.

  • هنگام ساخت نیاز به نصب آیتونز روی ویندوز یا مک خواهید داشت.
  • به دلیل تحریم بودن کشور ایران، در تمامی مراحل باید از ابزار تغییر IP یا وی‌پی‌ان استفاده کنید تا iTunes متوجه ایرانی بودن شما نشود.
  • آدرسی که برای اکانت اپل آیدی انتخاب می‌کنید باید با آدرس ip شما همخوانی داشته باشد.
  • اطلاعات بانکی که در زمان ساخت لازم است را هیچگاه پر نکنید.
با استفاده از این پیش نیازها، هیچ لزومی ندارد که هزینه چند صد هزار تومانی برای خرید اپل آیدی بکنید. کافی است کمتر از ده دقیقه وقت گذاشته و با استفاده از مراحلی که در این آموزش به صورت قدم به قدم در دو روش برای ساخت Apple ID شرح داده شده استفاده کنید.

مراحل ساخت Apple ID

ابتدا باید برنامه iTunes را متناسب با سیستم عامل ویندوزی یا مک خود دانلود کرده و نصب کنید. برای این کار می توانید روی دکمه زیر کلیک کرده و پس از ورود به سایت آیتونز آن را نصب و فعال کنید.

 دانلود برنامه iTunes

بعد از نصب برنامه ابزار تغییر IP خود را فعال کرده و سپس با استفاده از سایت iplocation.net موقعیت و آی‌پی خود را بررسی کنید.این آی‌پی باید روی کشور آمریکا تعیین شده باشد.

آموزش ساخت اپل آیدی 2018 (Apple ID) و آدرس آمریکا برای ساخت اپل آیدی

در کلیه مراحل از ابزار تغییر دهنده آی‌پی خود مطمئن باشید. در صورت قطع اتصال IP ایران مشخص شده و باید مجددا از نو مراحل را دنبال کنید.

حال برنامه آیتونز را که در مرحله قبل نصب کردید را اجرا کنید و ادامه مراحل را طی کنید.

  • elham yazdanparast