آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

۱۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فیلم علمی تخیلی ماجراجویی در واقع تلفیقی از دو ژانر بسیار محبوب در سینما است. در اغلب فیلم های علمی تخیلی موضوعاتی که هنوز توسط علم به کلی اثبات نشده اند به عنوان یک  مفهوم اصلی روایت می شود و از آنجاییکه که کشف علت یا معلول این موضوع، همراه با ماجراجویی و تلاش انسان ها است پس می توان گفت ژانر ماجراجویی در فیلم های علمی تخیلی به صورت پیشفرض وجود دارد. البته می توان گفت فیلم های علمی تخیلی به نوعی ژانر ماجراجویی را در خود جای می دهند یعنی می توان گفت این فیلمها همان ژانر ماجراجویی هستند. پس برای تشخیص اینکه یک فیلم در ژانر علمی تخیلی هست یا نه باید به این نکته توجه کنیم. صرفا اشاراتی کوتاه به مسائل علمی نمی تواند آن را یک فیلم علمی تخیلی کند.  در واقع باید موضوع علمی جزو موضوع اصلی و محوری فیلم باشد. فیلم علمی تخیلی یک از ژانرهای سینمایی است که طرفداران مخصوص به خود را دارد.   در این لیست انواع فیلم تخیلی فانتزی جدید که از نگاه تماشاگران و منتقدین انتخاب شده اند را گردآوری کردیم و با توجه به علایق کاربران انواع فیلم های علمی تخیلی ژنتیکی مثل آواتار، فیلم علمی تخیلی فانتزی مثل مرد عنکبوتی و هری پاتر، فیلم تخیلی معمایی همچون اکسیژن و فراماشین و… گلچین شده اند تا با خیال راحت با انواع فیلم تخیلی افسانه ای دوبله فارسی آشنا شده و آنها را برای تماشا دانلود کنید. فیلم سینمایی تخیلی با فیلم های فانتزی فرق دارند. فیلم علمی تخیلی فیلمی است که اگر چه در آن جنبه های تخیلی وجود دارد، اما اگر عنصر علم و دانش را از آن بگیریم نابود می شود.  ما در این مقاله یک لیست 30 تایی از بهترین و جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی را آماده کرده ایم.  بهترین فیلم های علمی تخیلی جهان عمدتا با موضوعاتی مانند سفر در زمان و فضا مورد ستایش و تحسین منتقدین و کارشناسان سینما قرار گرفته اند. 

برای دیدن لیست 30 تایی از بهترین و جذاب ترین فیلم های علمی تخیلی از لینک زیر استفاده کنید:

 بهترین فیلم های علمی تخیلی

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله و به شکلی مفصل 30 تا از بهترین فیلم های انگیزشی جهان را معرفی می کنیم.  این فیلم ها با استفاده از پارامتر های مختلفی انتخاب شده اند.  سعی کرده ایم بهترین فیلم های انگیزشی در سال های گذشته را مورد بررسی  نقد قرار دهیم. وقتی فیلم سینمایی انگیزشی بنیان گذار را تماشا می کنیم و سرگذشت یک فروشنده دستگاه مخلوط کن را می بینیم که حالا درآمد خالص شرکتش بیش از 21 میلیارد دلار است در واقع یاد می گیریم که به جز تلاش و خلاقیت و قدر دانستن فرصت ها، راهی برای موفقیت نیست.   افراد زیادی حتی در خود ایران هم هستند که صرفا با تلاش و پشتکار و فرصت شناسی بدون هیچ رابطه ای به موفقیت های بزرگ رسیده اند. از این رو اگر هر کس بتواند تلاش کند مطمئنا می تواند به اهداف خود برسد.  فیلم انگیزشی پولدار شدن یا فیلم انگیزشی ورزشی فقط برای تماشا نیست. با دیدن یک فیلم انگیزشی کارآفرینی یا فیلم انگیزشی موفقیت انگار در یک کلاس درس نشسته ایم و می خواهیم راه و روش موفقیت را در کسب کارهای مختلف و شرایط گوناگون یاد بگیریم. و باید هم همین گونه باشد. فیلم های انگیزشی برتر دنیا به قدری الهام بخش هستند که می توانند اراده و انگیزه افراد را چند برابر کنند. خیلی از افراد با دیدن فیلم های انگیزشی پولدار شدن و یا فیلم انگیزشی روانشناسی تغییر و تحولات زیادی در زندگی خود به وجود می آورند.  البته نباید فقط به جنبه های  جذاب آن توجه کرد. موفقیت ماننند کوه یخ است و ما فقط 10 درصد زندگی افراد موفق را می بینیم. درصد قابل توجهی از تلاش ها، شب بیداری ها، زحمات و ... افراد موفق را نمی بینیم!

 از این رو سعی کرده ایم کاملترین لیست ممکن در حوزه فیلم های انگیزشی را تهیه کنیم. این فیلم جزو برترین فیلم های انگیزشی برای موفقیت محسوب می شوند. برای مطالعه  لیست بهترین فیلم های انگیزشی از لینک زیر استفاده کنید:

 https://mizbanfa.net/mag/best-motivational-movies

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

 

 آیا برای نصب ویندوز 11 نیاز است که سخت افزارهای خاصی داشته باشیم.؟ بله . آن طور که مایکروسافت اعلام کرده  زمانی می توانید ویندوز 11 را نصب کنید که حتما سخت افزار مدنظر ر داشته باشد.  اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها ویندوز 11 را روی کامپیوترهای قدیمی نیز نصب کنید. به هر حال برای آموزش و کنجکاوی هم شده بهتر است یک بار ویندوز 11 را نصب کنیم.  اگر نمی دانید پیش نیازهای مورد نیاز را روی کامپیوتر خود دارید و میخواهید مطمئن شوید که قابلیت نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر شما وجود دارد یا نه می توانید از نرم افزارهایی استفاده کنید که اطلاعات لازم را در مورد سخت افزار های مختلف شما توضیح می دهند.  نسخه 11 ویندوز ویژگی های بصری بسیار زیادی دارد. به همین دلیل کمی نیازمند سخت افزارهای قوی تری است. سخت افزارهایی که شاید بزرگترین معضل استفاده از آن باشند. یعنی خیلی از کاربران  برای نصب و راه اندازی ویندوز 11 روی کامپیوترهای خود دچار مشکل شده اند. چرا که نیاز به سخت افزارهای بسیار قوی دارد! نصب ویندوز 11 روی کامپیوتر مستلزم این مورد است که پیش نیازها و حداقل سیستم مورد نیاز نصب ویندوز 11 را بررسی نمایید. در این نسخه جدید ویندوز سخت افزارها و قابلیت های بیشتری نسبت به نسخه ویندوز 10 مورد نیاز است. چند توصیه برای نصب ویندوز 11 می کنیم.  در ابتدا حتما یک حساب مایکروسافت یا اسکایپ هم داشته باشید تا پس از گذراندن مراحل نصب ویندوز 11 و در قسمت راه اندازی و تنظیمات اولیه استفاده کنید.  داشتن یک حساب مایکروسافت برای خیلی از کارهای مهم  در ویندوز ،  لازم و ضروری است. نحوه نصب ویندوز 11 از طریق فلش و سیدی یکسان است. تنها تفاوت آنها در تنظیمات بایوس می باشد.  

اگر برای نصب ویندوز 11 نیار به آموزش دارید می توانید از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:
 

آموزش نصب ویندوز 11

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

ایرانسل دومین اپراتور  رسمی در حوزه خدمات مخابراتی و اینترنتی محسوب می شود و در حال حاضر جزو 30 شرکت بزرگ ایرانی است که در آمدی بیش از 10 هزار میلیارد تومان در سال دارد.  همواره شارژ ایرانسل و نحوه خرید شارژ  این اپراتور سوالی  بوده  که توسط مشترکین مطرح می شود. ما در این مقاله در مورد روش های شارژ کردن سیمکارت ایرانسل مطالبی را ارائه خواهیم کرد. شما می توانید به روش های مختلفی مثل کد شارژ ایرانسل، خرید کارت شارژ و… فرآیند مربوط به شارژ ایرانسل را دنبال نمایید و سیم کارت خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم شارژ نمایید.  اگر شما نیز به دنبال یک آموزش مناسب برای یادگیری روش های مختلف شارژ ایرانسل هستید،  می توانید از هر کدام از این روش ها که راحت تر بودید استفاده کنید.  هم چنین شما می توانید هم از طریق سایت رسمی ایرانسل و هم از طریق نرم افزار برنامه من این کار را انجام دهید.  هر دو روش برای استفاده نیاز به اینترنت دارند. برای خرید اینترنتی شارژ ایرانسل باید از یک کارت بانکی معتبر که دارای رمز دوم پویا باشد استفاده کنید. شما می توانید سیم کارت ایرانسل خود را به صورت مستقیم از طریق مراجعه به برنامه ایرانسل من یا وبسایت ایرانسل شارژ نمایید و یا اینکه کد دستوری  خطوط ایرانسل را شماره گیری کنید. همچنین می توانید کارت شارژ تهیه نموده و از طریق کد  کدهای دستوری در خصوص افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام نمایید. توضیحات بیشتر در خصوص مزایا و هدایای دریافتی در خصوص استفاده از هر روش در مقاله تشریح شده است.

در یک مقاله کامل به طور مفصل 4 روش شارژکردن سیمکارت های ایرانسل را تشریح کرده ایم. برای مطالعه این مقاله از لینک های زیر استفاده کنید:

کد دستوری شارژ ایرانسل

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

همراه اول پس از اینکه اینترنت خود را در بستر 3G، 4G و 4.5G ارائه کرد، آن را تحت عنوان اینترنت نوترینو معرفی نمود. برای استفاده از اینترنت همراه اول برخلاف سایر اپراتورهای موجود در ایران شما باید ابتدا فرآیند فعال سازی اینترنت همراه اول را به یکی از روش هایی که در ادامه به شما ارائه خواهد شد، اقدام نموده و بعد از اینکه پیامک موفقیت آمیز بودن اینترنت را دریافت کردید از طریق تنظیمات گوشی تلفن همراه اندروید یا آیفون خود تنظیمات اینترنت همراه اول را نیز اعمال نمایید. تنظیمات اینترنت همراه اول و فعال سازی اینترنت همراه اول یکی از اصلی ترین اقداماتی بشمار می رود که مشترکین این اپراتور بعد از خرید سیم کارت های همراه اول باید داشته باشند. چرا که این سوال که چرا اینترنت همراه اول وصل نمیشه بعد از خرید یک سیم کارت همراه اول بارها و بارها توسط مشترکین این اپراتور مطرح می شود و پاسخ به این سوال این است که اگر فرآیند مربوط به دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول دنبال نشود، کاربران امکان استفاده از اینترنت سیم کارت خود را نخواهند داشت. برای انجام تنظیمات اینترنت همراه اول برای آیفون نیز مشابه گوشی‌ های اندروید می‌ توانید از دو روش دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول از طریق پیامک و همچنین تنظیمات دستی اینترنت همراه اول استفاده کنید. شما می توانید در ابتدا روش اول را انجام دهید و اگر نتیجه‌ ی حاصل نشد و پیامک وجود نداشتن تنظیمات اینترنت برای گوشی شما مواجه شدید، در ادامه به سراغ روش دوم بروید.  به عبارت دیگ  اینترنت همراه اول به صورت پیش فرض فعال نمی باشد و شما باید با استفاده از یکی از 2 روش عنوان شده در آموزش ابتدا آن را فعال نمایید. در صورتی که تنظیمات مربوط به مدل گوشی تلفن همراه ارسال شده وجود داشته باشد، شما تنظیمات را دریافت می کنید. در غیر این صورت باید از روش تنظیمات دستی استفاده کنید.

در یک مقاله به طور کامل نکات مهم در مورد تنظیمات  اینترنت سیم کارتهای همراه اول را توضیح داده یم. برای مطالعه این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای تماس تصویری یا برگزاری کلاسهای آنلاین و یا وبینارها را معرفی کنیم، قاعدتا باید از ادوب کانکت نام ببریم. ادوب کانکت یک نرم افزار رایگان است. برخی نیز نسبت به برگزاری کلاس رایگان ادوب کانکت اقدام می کنند و وبینارهای خود را بر این اساس برگزار می کنند. این نرم افزار یکی دیگر از نرم افزارهای زیر مجموعه ادوبی است که قابلیت استفاده از آن هم روی دسکتاپ و هم روی گوشی های تلفن همراه وجود دارد. البته باید در نظر گرفت که به طور کلی روش استفاده شما بسته به اینکه می خواهید از ادوب کانکت به عنوان استاد یا مهمان استفاده کنید، متفاوت است. نسخه های مخصوص سیستم عامل ویندوز و مک در وبسایت رسمی adobe connect به صورت کاملا رایگان ارائه شده است. با مراجعه به پلی استور گوگل امکان دانلود ادوب کانکت برای اندروید و نصب آن روی موبایل را خواهید داشت. حتی می توانید با تلفن همراه خود وارد وبینار یا کلاس آنلاین شوید. همچنین نسخه های adobe connect  مخصوص سیستم عامل های مک و ویندوز نیز ارائه شده استنحوه کار با ادوب کانکت نیز بسیار ساده است. در اولین گام می بایست در خصوص دانلود ادوب کانکت برای ویندوز 10 یا دانلود ادوب کانکت برای مک بوک اقدام کنید. با استفاده از این نرم افزار شما قطعا امنیت بالایی دارید. چرا که در آنها از جدیدترین الگوریتم های رمزنگاری استفاده شده است. امکان نصب اپلیکیشن adobe connect روی کامپیوتر و گوشی های تلفن همراه اندرویدی وجود دارد و شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن در این کلاس ها و جلسات آنلاین شرکت کرده یا آنها را مدیریت نمایید.

اگر قصد دارید از این نرم افزار بسیار کاربردی استفاده کنید حتما  مقاله زیر را مطالعه کنید. در این مقاله نکات مهم در مورد کار با این نرم افزار را توضیح داده ایم.

نصب ادوبی کانکت روی ویندوز و گوشی های اندروید

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

 دیلیت اکانت توییتر و آموزش دی اکتیو کردن توییتر یکی از اقداماتی است که همواره کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار به دنبال آن هستند و اغلب کاربران سوال می پرسند که چطور توییتر را حذف کنیم؟  البته دلایل مختلفی برای حذف اکانت این شبکه اجتماعی محبوب وجود دارد. یکی وقت گیر بودن آنات. در کل شبکه های اجتماعی جذابیتهای خاص خود را دارند. به همین دلیل اگر نتوانیم به خوبی حضور در آن ها را مدیریت کنیم. حتما وقت گیر خواهند بود!  توئیتر دارای سیاست ها و استراتژی های خاص خودش است. یکی از این ویژگی ها این است که همان لحظه که شما درخواست دیلیت اکانت میدهید، آن را حذف نمی کند. بلکه غیرفعال می کند.  البته خیلی از نرم افزارهای این ویژگی را دارند. معمولا دلایل امنیتی یکی از اصلی ترین دلایل برای این کار است.  خیلی از اوقات ممکن است افراد تمایل داشته باشند که حساب خود را در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله twitter حذف نمایند. در همین راستا در این آموزش قصد داریم به نحوه حذف اکانت توییتر با کامپیوتر و گوشی موبایل بپردازیم. در این مقاله قصد داریم ساده ترین روش برای دیلیت اکانت دائمی توییتر را تشریح کنیم. لازم است در نظر داشته باشید که در ایران به دلیل تحریم های صورت گرفته، امکان دسترسی به توییتر بدون استفاده از ابزار تغییر ip وجود ندارد. ابزارهای تغییر آی پی سبب می شوند تا آدر دستگاه شما تغییر کند و از این رو بتوانید به صورت غیر واقعی از یک آدرس دیگر وارد شبکه شوید.  همین بحث فیلتر بودن یا خیلی از عوامل دیگر در نهایت ممکن است سبب شود که برخی از افراد تصمیم به دیلیت اکانت توییتر و پاک کردن اکانت توییتر خود به صورت کامل نمایند.

در یک مقاله به طور تصویری نحوه دیلیت اکانت را تشریح کرده ایم. برای مطالعه این مقاله از  لینک زیر استفاده کنید: 
 

نحوه دیلیت اکانت توییتر

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰


winrar یک نرم افزار بایگانی است که به واسطه آن قادر به فشرده سازی و کم حجم کردن فایل ها و همچنین استخراج فایل های فشرده zip و rar و… خواهید بود. اگر شما هم می پرسید که چگونه فایل را از حالت فشرده خارج کنیم در ویندوز چنین امکانی هست؟ باید بگوییم بله. فرض کنید که فایل فشرده دارید و آن را دانلود کرده اید و اکنون می خواهید از حالت فشرده خارج کنید. کافی است از نوار ابزار این نرم افزار گزینه Extract را انتخاب کنید.  سپس محل مورد نظر برای ذخیره فایل را انتخاب کنید. به سادگی فایل های مورد نظر شما از این طریق از حالت فشرده خارج می شود و به صورت یک فایل ساده قابل دسترسی خواهند بود. فقط باید توجه داشته باشید اگر  فایل مد نظر شما رمز دارد باید در ابتدا رمز آن را وارد کرده و سپس فرایند خارج کردن از حالت فرده را انجام دهید. به واسطه نرم افزار winrar امکان رمزگذاری روی فایل های فشرده، امکان فشرده سازی، استخراج فایل های فشرده و… را خواهید داشت. با نصب winrar روی کامپیوتر می توان فایل هایی با پسوندهای RAR و ZIP و RAR 4 تهیه نمود. همچنین انواع فرمت های فشرده توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند . نرم افزار وینرر با حذف افزونگی های بی مورد که معمولا در فایل ها وجود دارد سعی در کاهش اطلاعات آنها دارد. معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درصد شاهد کاهش حجم فایل ها هستیم. اما قاعدتا بیشتر از این امکان کم کردن اطلاعات وجود ندارد. این نرم افزار همه فرمت های مایکروسافت آفیس را پوشش می دهد. دانلود winrar و نصب برنامه زیپ برای ویندوز ضروری است.

در یک مقاله به طور کامل و جامع نکات مهمی را در مورد این نرم افزار کاربردی  مطرح کرده ایم. برای مطالعه این مقاله کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود برنامه rar برای کامپیوتر

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

آموزش نصب کمتازیا

کمتازیا بهترین نرم افزار ضبط فیلم از دسکتاپ است چراکه تاکنون بالغ بر 43 میلیون نصب فعال داشته است. از طریق این نرم افزار به سادگی می توان در خصوص ضبط کلاس آنلاین، ضبط از اسکرین ویندوز، کپچر گرفتن از برنامه ها و… اقدام نمود. نصب کمتازیا روی کامپیوتر و فعالسازی آن برای کاربرانی که به ضبط از روی اسکرین ویندوز تمایل دارند کاربردی است. نرم افزار کتازیا علاوه بر سادگی دارای امکانات کاربردی و نسبتا حرفه ای می باشد و با توجه به اینکه منابع زیادی از سیستم عامل را مشغول نمی کند در میان کاربران محبوب واقع شده است. از این نرم افزار جهت اسکرین رکوردر ویندوز و مک استفاده می شود. با دانلود کمتازیا و نصب نرم افزار Camtasia روی ویندوز قادر به ضبط از هر چیزی هستید اصولا از این نرم افزار برای تولید ویدیوهای اموزشی استفاده می شود. نرم افزار کمتازیا (Camtasia) یک نرم افزار حرفه‌ای و پرکاربرد جهت فیلمبرداری از صفحه مانیتور و ساخت محصولات آموزشی می‌باشد. این نرم افزار علاوه بر امکان فیلمبرداری و رکورد از صفحه نمایش مانیتور و ضبط صدا، امکان ویرایش و میکس حرفه‌ای را دارد که در نهایت می‌توان با کیفیت مناسب و خوب خروجی فیلم مورد نظر را دریافت کرد.  از طرفی کاربران پس از ضبط از صفحه امکان ویرایش و تهیه خروجی با انواع فرمت ها همچون mp4، mp3، wmv، mov، Avi، Gif، m4v و… را خواهند داشت. این نرم افزار تا کنون بالغ بر 43 میلیون نصب فعال داشته است و محبوبیت بسیار زیادی را میان کاربران سرتاسر جهان کسب نموده چراکه علاوه بر سادگی دارای رابط کاربری بسیار ساده و سبکی می باشد و برای اجرا به منابع بالایی نیاز ندارد. نرم افزار کمتازیا برای استفاده کاربران کامپیوتر تهیه شده و تا این لحظه نسخه ای برای نصب روی گوشی های اندرویدی و آیفون ارائه نشده است.

در یک مقاله به طر کامل نکات مهمی در مورد این نرم افزار را تشریح کردهایم. برای مطالعه این مقاله از  لینک زیر استفاده کنید:

https://mizbanfa.net/mag/install-camtasia

  • elham yazdanparast
  • ۰
  • ۰

بدون شک یکی از بهترین و باکیفیت ترین ابزار برای دانلود فایل های مختلف، نرم افزار اینترنت دانلود منیجر است.  طریقه دانلود و نصب این نرم افزار بسیار ساده است. اما نکته اصلی این است که متاسفانه اغلب نسخه هایی که در اینترنت از این نرم افزار وجود دارد با سریال فیک  هستند و از این رو شما برای استفاده از آنها محدودیت هایی دارند.  شما فقط میتوانید 30 روز آن استفاده کنید.  پس از پایان مراحل نصب و گذراندن مدت زمان 30 روزه استفاده از نسخه رایگان اینترنت دانلود منیجر با پیغامی تحت عنوان تقلبی بودن سریال مرتبط با نرم افزار دانلود منیجر یا هشدار فعالسازی مواجه خواهید شد در هر صورت برای استفاده از این برنامه می بایست آن را فعال نمایید. پس از نصب idm نسخه تریال و گذراندن مهلت 30 روزه و اجرای آن برای اولین بار با پیغام “اینترنت دانلود منیجر با سریال تقلبی ثبت نام شده است؛ IDM در حال بستن…” مواجه خواهید شد. سپس پنجره ای مبنی بر وارد کردن اطلاعاتی همچون نام، نام خانوادگی، ایمیل و سریال مشاهده می شود. پس بهترین راهکار استفاده از فایل PATCH است. برای استفاده از این فایل حتما بررسی کنید که برنامه IDM در حال اجرا نباشد. در اینصورت مراحل فعال سازی idm با مشکل مواجه خواهد شد. بدین منظور کلیدهای Alt+ctrl+Delete را همزمان زده و در صورت وجود idm در لیست آن را انتخاب نموده و سپس روی دکمه End task کلیک کنید. بهتر است که آنتی ویروس خود را نیز  بسته باید. آنتی ویروس خود را برای لحظاتی به طور موقت غیرفعال نمایید چرا که ممکن است در مراحل فعال سازی نرم افزار اینترنت دانلود منیجر با مشکل مواجه شوید. حتی توصیه می کنیم در  مرحله فعال سازی idm روی کامپیوتر بهتر است که اتصال به اینترنت را برای لحظاتی قطع کنید.

در یک مقاله توضیحات کاملی در مورد فعال سازی این نرم افزار تشریح کرده ایم. برای مطالعه آن از طریق لینک زیر از سایت ما دیدن کنید:

 فعال سازی idm در chrome

  • elham yazdanparast