آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

آی تی پارسی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • ۰
  • ۰


winrar یک نرم افزار بایگانی است که به واسطه آن قادر به فشرده سازی و کم حجم کردن فایل ها و همچنین استخراج فایل های فشرده zip و rar و… خواهید بود. اگر شما هم می پرسید که چگونه فایل را از حالت فشرده خارج کنیم در ویندوز چنین امکانی هست؟ باید بگوییم بله. فرض کنید که فایل فشرده دارید و آن را دانلود کرده اید و اکنون می خواهید از حالت فشرده خارج کنید. کافی است از نوار ابزار این نرم افزار گزینه Extract را انتخاب کنید.  سپس محل مورد نظر برای ذخیره فایل را انتخاب کنید. به سادگی فایل های مورد نظر شما از این طریق از حالت فشرده خارج می شود و به صورت یک فایل ساده قابل دسترسی خواهند بود. فقط باید توجه داشته باشید اگر  فایل مد نظر شما رمز دارد باید در ابتدا رمز آن را وارد کرده و سپس فرایند خارج کردن از حالت فرده را انجام دهید. به واسطه نرم افزار winrar امکان رمزگذاری روی فایل های فشرده، امکان فشرده سازی، استخراج فایل های فشرده و… را خواهید داشت. با نصب winrar روی کامپیوتر می توان فایل هایی با پسوندهای RAR و ZIP و RAR 4 تهیه نمود. همچنین انواع فرمت های فشرده توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند . نرم افزار وینرر با حذف افزونگی های بی مورد که معمولا در فایل ها وجود دارد سعی در کاهش اطلاعات آنها دارد. معمولاً بین ۵ تا ۱۰ درصد شاهد کاهش حجم فایل ها هستیم. اما قاعدتا بیشتر از این امکان کم کردن اطلاعات وجود ندارد. این نرم افزار همه فرمت های مایکروسافت آفیس را پوشش می دهد. دانلود winrar و نصب برنامه زیپ برای ویندوز ضروری است.

در یک مقاله به طور کامل و جامع نکات مهمی را در مورد این نرم افزار کاربردی  مطرح کرده ایم. برای مطالعه این مقاله کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود برنامه rar برای کامپیوتر

  • ۰۱/۰۱/۲۱
  • elham yazdanparast

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی